En natt av ovisshet

 
Halv två i natt
väckte mamma mig.Tårarna sprutade på henne och hon sa
att de hade ringt från djursjukhuset.I just den minut kände jag hur min mage
drog ihop sig och jag kände för att gå och spy om jag ska uttrycka mig klart
och tydligt.De ringde för att meddela att vår lilla Molly hade blivit sämre och
att hon kanske inte skulle överleva natten.Veterinären lovade att göra allt hon
kunde för att rädda Molly och hon skulle ringa vid fyra igen för att meddela
oss om hur läget var då.
I och med detta besked rasade hela min familjs värld samman!
Vad skulle vi göra utan våran lilla Molly-polly?Vi hade ju bara fått ha henne i fyra veckor.
Tankarna fram tills fyra var inte några vackra tankar.
Halv fyra ringer telefonen och alla utom jag tror att det är kört.(Dem säger att hoppet
är det sista som lämnar en och det var det jag fick leva på) Vi får då veta att
Molly sitter upp,men att det går upp och ner för henne.Det är fortfarande kritiskt och
de kan inte ge oss mer information förrän klockan 8 nästa morgon.

Timmarna fram till 8 var de värsta i hela mitt liv,levde hon eller hade hon lämnat oss?
Jag levde fortfarande på hoppet och som ett under får vi bara positiva saker berättade
för oss när vi talar med dem nästa morgon.Molly sitter upp och viftar på svansen
säger veterinären.Den lyckan jag kände då är svår att beskriva!

Idag har vi varit och besökt lilla Mollsan och hon blev hur glad som helst över att se oss.
Kan inte förstå att vi var så otroligt nära att förlora henne.Veterinären berättade för oss att
det inte är vanligt att hundar som är så små överlever denna sorts infektion som Molly fick.
Hon upplyste oss även om att Molly var väldigt sjuk och att det var nästan ett mirakel att hon
överlevde.
Idag blir vår lilla ögonsten tolv veckor och jag är enormt tacksam över att ha fått
ännu en chans med henne!

Absolut en av de värsta nätterna i hela mitt liv.Påminner mycket om den natten då min
morfar gick bort.Ska försöka sova nu med tanke på att jag snart har varit vaken i ett helt
dygn.Tror dock inte att jag kommer kunna somna...

PS: Tack för alla söta kommentarer!Ni har varit ett otroligt stöd ska ni veta.

Puss puss
Bye bye
xoxo
       /Angelica L


Kommentarer
Postat av: H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. af Uppsala

ny lag har trätt laga i kraft den 18 juni 2008 och med denna innbär att se nedan:



Det värsta med lagen

Om du talar skit om en person i en mail, sms eller telefon så finns det en lag att folk som jobbar med den här lagen ska kontakta personen och ge personen i fråga alla uppgifter om vad som har sagt om personen. Enligt lagen har alla människor rätt att få veta vad som sägs om personen på alla kommunikationssätt som finns. Passa dig djävligt noga nästa gång du vill prata av dig med din bästa väninna för den 3:e personen kommer att bli underättad allt som säges om henne/honom.


2008-07-14 @ 22:41:05
URL: http://veckomagasinet.se
Postat av: Solli

hoppas Molly blir bättre! håller tummarna!

2008-07-15 @ 09:52:59
URL: http://metrobloggen.se/solli
Postat av: Anonym

Jag håller med tummarna!

2008-07-15 @ 12:50:49
Postat av: Sara

Vad söt hon är!

Hoppas hon blir bättre snart!

2008-07-15 @ 12:51:15
Postat av: Linn

Gud vad fin hon är!

Hoppas hon blir frisk snart.

2008-07-15 @ 13:02:56
Postat av: emma

Jodå, allt är bra (eller bättre skulle man nog kunna säga) :)

Hur är allt själv?

Va fin vovven är :D

2008-07-15 @ 15:35:27
URL: http://litenemma.blogg.se/
Postat av: Sanna

Håller tummarna för att lillan bara ska bli bättre.

2008-07-15 @ 18:27:32
URL: http://sjoquist.blogg.se/
Postat av: sarah

hoppas hon blir bättre.

2008-07-15 @ 21:49:24
URL: http://ensaraah.blogg.se/
Postat av: L80

Vad skönt att det ordnade upp sig med vovven.

2008-07-16 @ 16:07:51
URL: http://heltvanlig.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Sååå söt!

2008-07-17 @ 17:05:20
Postat av: Emma

Gud vad söt Molly är!

2008-07-17 @ 17:07:12
Postat av: Anonym

Gud vad söt hon är.

Jag vill ha henne!

2008-07-17 @ 21:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0